- Úvod
- Tipy a rady
- Naše tipy: přípravky pro motory na LPG
Naše tipy: přípravky pro motory na LPG
LPG motory a produkty k jejich hladkému a bezpečnému chodu
Mnoho řidičů v dnešní době řeší ekonomické náklady na provoz vozidla, nechtějí dieslové motory pro mnoho až zbytečných mýtů kolujících mezi lidmi. Do této skupiny se řadí buď lidé snižující náklady a velikost auta na minimum nebo naopak lidé, kteří mají rádi velkoobjemové benzínové motory (často ameriky) ve vozech přerostlých rozměrů, které se standardně vyrábí s alternativním pohonem na LPG nebo tam je LPG dodatečně doinstalováno. Aby vše spolehlivě fungovalo, nesmí se opomenout pozornost a péče o takový agregát.
Nejdůležitějším procesem, který nesmí nikdo z provozovatelů vozidla poháněného na LPG a CNG podcenit, je péče o ventily a jejich sedla. Při spalování LPG v závislosti na podmínkách provozu může docházet k vyšší teplotě spalování oproti klasickému benzínu.
Přípravky k ošetření motoru lze dodávat 2 způsoby:
- Zařízením přímo zabudovaném v originálním LPG ústrojí na motoru.
- Přísadou do benzínu, která se v nádrži smíchá s palivem a to ji přivede do spalovacího prostoru.
Majitel LPG či CNG vozidla by měl s motorem pracovat v režimu 1:5 (poměr provozu na benzín:plyn). Je to důležité proto, aby se potřebné přísady či aditiva v dostačujícím množství dopravila do spalovacího prostoru.
Motor musí být zároveň naplněn motorovým olejem, vhodným pro vozy s LPG či CNG pohonem (můžeme Vám ho doporučit a dodat z našeho mateřského e-shopu www.red-rider.cz).
Nezapomeňte na proplach motoru
Při výměně oleje apelujeme na pravidelné provádění proplachu motoru například pomocí špičkového produktu BG 109. Při spalování plynu se postupně vytváří kyselejší prostředí, a na stěnách v olejovém prostoru se tvoří "bílý film". Ten je potřeba též pravidelně odstraňovat. Všeho lze snadno dosáhnout pomocí speciálních přísad do paliv či přímo do dávkovače plynového zařízení. Daleko důležitější činnost musí aditiva odvést v ošetřování ventilů a ventilových sedel.
Pokud by v uvedených částech motoru došlo k poškození díky působení LPG/CNG, mělo by to za následek ve vážných případech "podpálení ventilů". Tato oprava hlavy motoru si vyžádá až několik desítek tisíc Kč. Veškeré dosažené úspory by se rázem rozplynuly jako pára nad hrncem. Doporučujeme nepodceňovat tato rizika a věnovat dostatečnou péči o vozidlo s těmito alternativními pohony.
Na základě našich zkušeností a našich zákazníků Vám můžeme doporučit následující přísady a aditiva pro LPG provoz:
Přípravky na proplach motoru (olej):
- BG 109 325 ml
- BG 12032 Engine Purge 946 ml
- Pro-Tec Engine Flush 375 ml
- Metabond CL 250 ml
- LIQUI MOLY 2640 Proplach motoru 300 ml
Aditiva a přísady k čištění motoru a pravidelnou aditivaci:
Benzín
- BG 208 44K 325 ml - pro čištění palivové soustavy - nejmodernější dekarbonizační přísada do benzínu s garantovaným účinkem
- BG 213 - zajišťuje trvalou čistotu vstřikovacího systém, ventilů
a spalovacích komor, aktivně brání tvorbě nebezpečných usazenin - BG 2026 - udržuje palivový systém bez nežádoucích úsad
- VIF Super benzin aditiv - aditiv zajišťující čistotu a mazání v palivovém systému
Olej
- LIQUI MOLY 4012 ochrana ventilů plynových motorů 1L - speciální aditiv ochraňující ventily motorů a jejich sedla
- BG 115 MOA 325 ml - antioxidační přísada do oleje pro benzínové motory zajišťující trvalou výkonnost maziva.
V případě jakýchkoliv dotazů se na nás neváhejte obrátit. Děkujeme!
Pro Vás sestavil tým NEJLEVNEJSI-ADITIVA.CZ
Související produkty
Proč nakupit u nás